Kia Ceed 1.4 opinie dotyczące tego egzemplarza ze stajni południowokoreańskiego producenta samochodów są głownie przychylne.
Nie jest to samochód tej jakości, co choćby bawarskie BMW czy Audi, ale przecież w tym przypadku chodzi o coś zupełnie innego. Ceed to przede wszystkim solidność i jakość idąca w parze z niewygórowaną ceną. Cieszy się uznaniem w branży, produkowany u naszych południowych sąsiadów kompakt przyniósł koreańskiemu producentowi ogromny sukces rynkowy. To własnie stosunek jakość/cena dał omawianej Kia Ceed 1.4 opinie samochodu wartego zakupu.
Ceed 1.4 to pierwszy samochód produkcji Kia, który został przeznaczony szczególnie na rynek europejski. Ceni się jego ergonomię. Jest to najtańszy kompakt z silnikiem wolnossącym, trzeba zaznaczyć, że wyjątkowo mocnym. Zalety, takie jak 7 letnia gwarancja, czy ogólna poprawność skupiły rzeszę sympatyków tego samochodu w całej Europie.
Wady to dość wysokie, jak na tą klasę samochodów koszty utrzymania, nieciekawa karoseria i ogólny wygląd samochodu, który jest po prostu nudny. Użytkownicy zgodnie twierdzą jednak, że na żywo prezentuje się znacznie lepiej, niż na zdjęciach, jakie możemy znaleźć w sieci. W dzisiejszych czasach wiele marek kładzie jednak szczególny nacisk na wygląd zewnętrzny, dlatego można się spodziewać, że następny model Kia Ceed nabierze przyjemniejszych dla oka kształtów, co pozwoli mu pod tym względem konkurować z innymi niskobudżetowymi kompaktami, takimi, jak na przykład nowe Picanto. Spory zawód stwarza także wyciszenie samochodu, jest w nim po prostu głośno, zwłaszcza w zimę, gdy zakładamy opony z zdecydowanie innej mieszanki, oraz przy wyższych prędkościach.
Pierwszy raz ten model ujrzał światło dzienne w roku 2006, kiedy to wystawiono go na wystawie w Paryżu. „Community of Europe with European Design” – bo tak dokładnie nazywa się ten model samochodu, projektowany był w centrum stylistycznym w Niemczech, natomiast za jego produkcje odpowiedzialni są Słowacy w Żilinie. Za wersję po faceliftingu odpowiedzialny jest doskonale znany w całej branży Peter Schreyer, co dało samochodowi rozgłos i uznanie. Poprzednikiem Ceed był nieciekawy Cerato, który nie odniósł żadnego pokaźnego sukcesu w porównaniu ze swym następcą. Do sukcesu z pewnością przyczynia się jego bezawaryjność, rzadkością są negatywne opinie na ten temat. Do 200 tysięcy kilometrów, przy poprawnej eksploatacji nie powinno być żadnych problemów. Popularnym rozwiązaniem dla benzynowych jednostek napędowych tego modelu jest instalacja gazowa LPG. Mówi się, że w przybliżeniu za 100 złotych można na autostradzie pokonać nawet 400 kilometrów, co bezapelacyjnie jest bardzo satysfakcjonującym wynikiem. W roku 2016 Kia Ceed, wraz z innymi modelami koreańskiego producenta, takimi jak Rio i Sportage, była najlepiej sprzedającym się modelem w Polsce. Na rynkach europejskich łączna sprzedaż zwiększyła się o 13%, dając wynik 435 tysięcy sprzedanych egzemplarzy. Tak dynamiczny przyrost sprzedaży trwa nieprzerwanie od 2008 roku, co plasuje Kia w czołówce najlepiej rozwijających się marek na rynku. Koreańczycy widzą potencjał na rynku europejskim, dlatego kolejne miliony euro przeznaczane są na inwestycje w słowackiej Żilinie, która jest sercem produkcji modelu Ceed. Silnik benzynowy 1.4 można wybrać dla tego modelu od samego początku, kiedy to jego moc wynosiła 109 KM. W roku 2009, kiedy to dokonywano modernizacji tego samochody, wyposażono go w silnik 1.4 o mocy 90 KM, przystosowany, bądź montowany od razu z fabryczną instalacją gazową LPG. Jest to świetny silnik dla niewymagających kierowców, poruszających się głownie ulicami miast, jednak wielu użytkowników narzeka na tą jednostkę, twierdząc, że jest ona po prostu za słaba, a jej poprzedniczka gwarantowała o wiele lepszą dynamikę. Na szczęście nowsza wersja, głownie dzięki swej estetyce i oszczędności paliwa zawdzięcza sobie wielu sympatyków i budzi głownie pozytywne emocje.
Podsumowując – jest to po prostu świetny samochód dla niewymagającego kierowcy, głownie kobiet.