Przez wiele lat Polska uchodziła za kraj, w którym na drogach dominują starsze samochody. Ilość aut używanych kilkakrotnie przekraczała liczbę samochodów nowych, prosto z salonu. Te tendencje mocno uległy zmianie, dlatego niejedna toyota w Warszawie to auto nowe lub o niewielkim przebiegu kilometrów.
Polak na czterech kółkach
Mimo, że statystycznie najbardziej popularne auta w Polsce to nadal te kilkuletnie, dynamika kupowania nowych pojazdów jak toyota w Warszawie jest imponująca. Już w 2017 roku osiągnięto pułap 500 tys. sprzedanych nowych aut. Lwia część zakupu nowych aut przypada na firmy, ale nie brak także klientów indywidualnych. Według opinii ekspertów nasz kraj ma potencjał sprzedaży nowych pojazdów osobowych i lekkich dostawczych w granicach 1 miliona. Dla porównania, w Niemczech sprzedaje się ich niewiele ponad 2 mln a we Francji 1,4 mln. Jednak oba kraje mają o wiele więcej mieszkańców, czyli również osób uprawnionych do prowadzenia pojazdów. Skąd więcej nowych aut w Polsce? Sytuacja na rynku pracy jest bardziej stabilna a siła nabywcza naszych rodaków od momentu wejścia do UE wzrosła imponująco.
Rabaty dla kierowców
Co jeszcze kusi kierowców do zakupu zupełnie nowej toyoty w Warszawie? Decyzji sprzyja także wiele atrakcyjnych ofert salonów samochodowych. Są to strategie sprzedażowe, które od lat znają mieszkańcy zachodnich krajów Europy. Nabywcy indywidualni mogą liczyć na zniżki oddając starszy samochód, lub będąc lojalnym klientem jednej marki auta. Istotna jest też polityka rabatowa, którą widać zwłaszcza pod koniec roku kalendarzowego i na początku nowego roku. Ma ona postać wyprzedaży konkretnego rocznika, choć wszystko odbywa się na różnych zasadach. Dilerzy za wszelką cenę chcą pozbyć się aut z roku, który właśnie mija lub już minął i zapełnić swoje salonu modelami z roku bieżącego. Wyprzedaże rocznika przybierają różną formę. Dotyczą egzemplarzy z poprzednich roczników, których dilerzy chcą się pozbyć z placów, zastępując je autami wyprodukowanymi w bieżącym roku. Klienci mogą liczyć na atrakcyjne rabaty nawet do wysokości 30 proc.
Kierowca luksusowy
Kolejny segment, który notuje większe zainteresowanie ofertą to auta luksusowe. Marki premium są skłonne do jeszcze większych rabatów dla zainteresowanych zakupem. Dla takich salonów nawet kilka modeli, zakupionych w skali miesiąca to spory zysk. Upusty cenowe mają zwłaszcza producenci coraz modniejszych SUV-ów. Największe zyski notują marki BMW, Audi oraz modele japońskie, czyli wspomniana toyota w Warszawie. To oferta dla osób, zarabiających minimum 20 tys. zł. brutto, jak również dla coraz większego grona rodzimych milionerów. Kierowcy, zapytani o to, ile kosztuje samochód luksusowy, zwykle odpowiadają, że powyżej 200 tys. złotych. Posiadacze marek premium swoje auta zmieniają zwykle co 3 lata.
Trend kupowania nowych aut oznacza więcej bezpieczeństwa na drogach. Sprawne auto rzadziej sprawia problemy techniczne i statystycznie rzadziej powoduje wypadki na drogach.